DERS ÇALIŞMA TAKTİĞİ | POMODORO

Hellööö! :D
Bu gün sizlere gerek test çözerken gerek sınavlarınıza çalışırken sıkılmadan ders çalışabileceğiniz bir teknikten bahsedeceğim, ben buna taktik diyorum :D Adı POMODORO. 



Belki daha önce duyanlar hatta uygulayanlar vardır. Ben daha önce duymamış ya da uygulamaya fırsat bulamamış olan dostlarım için bu yazıyı yazmak istedim. Sadece ders çalışmakta zorlananlar için değil, kitap okumakta güçlük çekenler için de uygulanabilecek bir teknik bence. Şu şekilde uyguluyoruz;
1) 25 dakika ders çalışıyoruz.
2) 5 dakika mola veriyoruz. (Dikkat! 5 dakikayı geçmesin.)
3) 25 dakika ders çalışıyoruz.
4) Yine 5 dakika molaaa.
5) 25 dakika derssss
6) 5 dakika molaaa
7) 25 dakika ders
8) Bu sefer 20-30 dakika arasında bir mola veriyoruz.
Bu 1 pomodoro ediyor. Günde 4-8 arası pomodoro yapmak oldukça faydalı olacaktır.
Ben ders çalışırken denedim ve oldukça verimli geçtiğini gördüm. Sizlere de yararlı olacağını umuyorum. Bu aralar kitap okumaya daha fazla vakit ayıracağım çünkü finallerim bitti ve tatildeyim. Pomodoro tekniği ile okumayı da düşünüyorum. Sizler de deneyebilirsiniz. Hatta dakikalarını arttırabilirsiniz ama sakın azaltmayın! :D

Şimdi sizlere bir de bu teknik ile ilgili telefonunuza indirebileceğiniz güzel bir uygulama söyleyeceğim; 
''Brain Focus''
Adroid için çok keyifli bir uygulama hem istatistiklerinizi de görebiliyorsunuz. Ayrıca Türkçe :)
Şimdilik benden bu kadar,
Hepinize sevgilerrrr :)

Yorumlar

  1. Bu şekilde daha verimli çalışabiliriz. Çok haklısın..:)

    YanıtlaSil
  2. çok faydalı bir yazı olmuş :) emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir uygulama tanıtımı olmuş :) verim artar gibi duruyor :)

    YanıtlaSil
  4. güzel bir taktikmiş ikinci dönem kullanırız:)

    YanıtlaSil
  5. Yararlı bir yazı olmuş eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Deneyeceğim ama bende işe yarar mı bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
  7. alla allaaa ne demek peki pomodoro yaa :)

    YanıtlaSil
  8. Bununla ilgili bir uygulama olduğunu bilmiyordum. İyi ki bahsettin :)

    YanıtlaSil
  9. Denenebilir aslında tam ders çalışmaya veya kitap okumaya ısınırken kendini soğutmak gibi de oluyor ama denemeden bilemeyiz. Gerçi 5 dakika molada soğutamazsın kendini.
    ugurunhazinesi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. Tatilde kitap okumaya odaklanmakta zorlansam da son bir haftada toparladım bitanem :) Çok faydalı bir yazı olmuş ellerine sağlık <3 :)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel anlatmışsınız, denemek istiyorum. Keşif etkinliğinden geldim bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba, sayfama beklerim

    http://gezgiccift.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  13. Kesınlıkle muhtesem taktık. Uygulayacagım

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar,

    Zaman hepimiz için en değerli kaynaklardan biri. Zamanı etkili kullanmak, işlerimizden verim almamızı sağlıyor ancak bu hiç de kolay değil. 1980'lerde Francesco Cirillo tarafından geliştirilmiş olan Pomodoro Tekniği, zaman yönetimi konusunda problemler yaşayan kişilere, oldukça fayda sağlamış bir tekniktir. Zamanı etkili kullanmak için siz de Pomodoro Tekniği’nden faydalanabilir, işlerinizi kolaylıkla yoluna koyabilirsiniz. Bu konuyla ilgili ben de sizinle makalemi paylaşmak isterim: https://www.tarz2.com/pomodoro-teknigi-ile-zamani-verimli-kullanin

    Keyifli okumalar dilerim, sağlıcakla kalın.
    www.ebrubektasoglu.com

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Film İncelemesi | Altıncı His (The Sixth Sence)

STEFAN ZWEIG'İN HAYATI | ESRARENGİZ ÖLÜMÜ | NEDEN İNTİHAR ETTİ?

VİCTOR HUGO | BİR İDAM MAHKUMUNUN SON GÜNÜ