Kitap İncelemesi | Küçük Prens

Okumakta geç kaldığım bir kitap daha. Herkesin sürekli paylaştığı ''Küçük Prens''

KİTAP İÇERİĞİNDEN;

İlk gece insanlardan bin mil uzakta, kumlar üzerinde uyudum. Gün doğarken, küçücük, beklenmedik bir sesle uyandığımda nasıl şaşırdığımı siz düşünün...
''Ne olur bir koyun çiz bana'' diyordu.
Gözlerimi iyice oğuşturdum ve beni ciddi ciddi süzen, olağanüstü, küçücük bir adam gördüm.
İşte onun sonradan yapabildiğim en güzel resmi.
Kuşkusuz aslı, bu resimden çok daha büyüleyiciydi...




Ben de merak ettim, neymiş, nasıl bir kitapmış bu Küçük Prens dedim ve aldım. Kitabı açtığımda adeta güzel bir masal kitabı gibiydi. Yazar tarafından çizilmiş tatlı tatlı ufak resimler vardı. Daha da ilgimi çekti elbette. Okumaya başladım, başta çözemedim aslında. Sonra yavaş yavaş küçük prensin nereden geldiği ortaya çıkmaya başlayınca ilgim de arttı. Küçük Prens gezegen gezegen geziyordu ve oradaki büyükler hakkında eleştirilerde bulunuyordu. Bu şirin kitabı hızla okuyordum, ta ki Küçük Prens dünyaya inene dek. Saat gece yarısını geçmişti ben kitabı okurken, o yüzden dünyaya indiği zamanı daha rahat okumak için kitabı kapattım. Ertesi gün yine merakla elime aldım ve kısa bir sürede tamamen kitabı bitirdim. Kitabı bitirdikten sonra en büyük isteğim Küçük Prens'i görmek oldu, bu güzel yürekli çocuğu çok merak ediyordum. Akşam yıldızlara baktım, o an Büyük Sahra'da olmak ve yıldızları dikkatle incelemek istedim. Ve koyunun çiçeği yememesini umdum. Şimdi ben böyle yazıyorum ama okumayanlar anlayamayabilir bu kısımları, ama gecikmeden okuyun derim. Hatta arada sırada tekrar okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum, çünkü Küçük Prens'in gezegenler arasında yaptığı yolculuktan her zaman farklı bir sonuç çıkarabileceğimize inanıyorum. 

''Ama gözler gerçeği göremez ki, yüreğiyle aramalı insan.''








Yorumlar

  1. her yaşta ve devamlı okunmalı, sıkıldıkça hayatta,
    yazılarınız daim olsun (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle... Teşekkür ederim sizin de :)

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir kitap olmalı. Okumadım fakat bir insanı mutlu ettiğini gördüm bu kitabın. Hediye olarak aldım hayat arkadaşıma. Adeta insanlığa ders veren cümleler taşıyor bu kitap biraz baktığım kadarıyla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hediye etmek için gerçekten harika bir kitap, siz de okuyun bence :) mutlu ettiği kesin :)

      Sil
    2. Tavsiyenizi dinleyeceğim :)

      Sil
  4. Alıntılar ve yorumlarınız çok güzel, ilk fırsatta okuyacağım, teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, keyifli okumalar :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Film İncelemesi | Altıncı His (The Sixth Sence)

STEFAN ZWEIG'İN HAYATI | ESRARENGİZ ÖLÜMÜ | NEDEN İNTİHAR ETTİ?

VİCTOR HUGO | BİR İDAM MAHKUMUNUN SON GÜNÜ